Obecnie elektroniczne załatwianie poszczególnych spraw staje się czymś niezwykle powszechnym. Tak oto można przesyłać wiadomości tekstowe i graficzne do swoich przyjaciół, dokumenty do kontrahentów czy też wszelkiego rodzaju pliki do wybranych adresatów. Od jakiegoś czasu także wiele spraw urzędowych można tak zorganizować. Przez internet można zatem wypełnić zeznanie podatkowe i wysłać je do urzędu skarbowego lub też składać różne wnioski i formularze do poszczególnych instytucji. Nikogo nie powinno więc zdziwić to, że używając wyłącznie dostępu do internetu zdołamy utworzyć własną działalność gospodarczą. Żeby się przekonać , jak zarejestrować firmę wystarczy poczytać na ten problem na profesjonalnych portalach , a następie zacząć działania. Wyjaśnione zostanie tam, że logując się na stronie CEIDG, trafimy na opublikowany tam formularz, który trzeba uzupełnić swoimi danymi. Żeby jednak go potwierdzić musimy być elektroniczny podpis. Jeśli go jesteśmy, nie musimy zmierzać do urzędu gminy i tam podpisywać własnoręcznie dokument . Jeśli z kolei nie dysponujemy e-podpisem trzeba będzie udać się do konkretnej placówki. Niemniej, nie ma tu konieczności jeżdżenia do wszystkich urzędów związanych z rejestracją, gdyż druk CEIDG zostaje bezpośrednio do nich przekazany.